måndag, augusti 17, 2009

Upplev bärskogen


Jag tog en långpromenad i skogen i helgen och förundrades av hur mycket blåbär det finns. Lingonen verkade inte vilja vara sämre dom, på en del ställen hade dom hunnit bli riktigt röda och fina. Ta chansen att gå ut i skogen och plocka dessa läckerheter! Tänk att marken är full av bär som är helt gratis. Vad är godare än hemgjord sylt och den innehåller garanterat inga konstiga tillsatser. Inte nog med att bären är gratis, vad kan vara mer avkopplande för själen än en promenad i skogen. I skogen står tiden stilla, där finns ingen stress och inga måsten.
Projektet rullar på som planerat. Det nya är att det kommer att vara jag som håller i Hälsocirklarna i Dorotea, Åsele och Malå. Det ska bli otroligt spännande och jag hoppas att så många som möjligt anmäler sig. Jag börjar i morgon med att informera på Galejan i Malå och jag planerar at göra på liknande sätt i de övriga kommunerna inom en snar framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar