tisdag, februari 21, 2012

Tusen tack!





Hoppas att ni har det bra i vintervädret. Snart är den fina vårvintern här!


Vi har kommit in på de sista veckorna av projekttiden och det här blir därför det avslutande inlägget från mig. Tre år har gått jättefort och den 29/2 är det dags att avsluta projektet.


Tyvärr blir det ingen fortsättning av hälsocoachverksamheten i Södra Lappland eftersom de ekonomiska förutsättningarna inte finns. I Skellefteå kommer det att finnas en hälsocoach även nästkommande år, hur det blir i Umeå är i skrivande stund inte klart.

När jag nu arbetar med att sammanställa projekttiden blir det tydligt hur mycket som faktiskt hunnits med under dessa tre år. Sammanlagt i Södra Lappland har det genomförts 13 hälsokurser och 3 drop-in kurser, sammanlagt 108 deltagare. 8 individer har haft möjlighet att förbättra sin hälsa genom personlig coaching och Träffpunkten i Dorotea har blivit diplomerade i hälsa.

Jag vill tacka alla som på något sätt deltagit i projektets aktiviteter och kämpat för er egen eller någon i er närhets hälsa. Ni har gjort ett kanonjobb och ska vara stolta över er själva! Jag vill också passa på att tacka er som hjälpt och stöttat mig under resans gång, det har varit väldigt värdefullt för mig. Jag har hela tiden upplevt att mitt arbete har uppskattats och jag har blivit väl bemött vart jag än har kommit, det har gjort mitt jobb superkul.

Tiden som hälsocoach har bidragit till en mängd positiva upplevelser. Det jag kommer att ta med mig från den här tiden är alla glädjefyllda möten med alla fantastiska människor, underbara minnen från alla aktiviteter och en hel del ny kunskap. Nu får jag gå vidare mot nya mål och jag önskar att ni gör detsamma. Jag hoppas att ni nu fortsätter era satsningar mot en bättre hälsa genom att stötta och peppa varandra. Det vet jag att ni fixar!

Tusen tack!

/Kristin Åhman, Hälsocoach i Södra Lappland

1 kommentar:

  1. Lisbet Olofsson04 juni, 2012

    Jag söker utbildade coacher som vill jobba med ett nytt webbaserat livsstilsförändringsprogram tillsammans med dig som coach.
    Nytt och spännande.


    http://simplesignup.se/event/12521

    SvaraRadera